Stop Bilspild

Artikler

Lav reparationsgrænse er en katastrofe for autobranchen

Artikel i Motor-magasinet, hvor Dansk Bilbrancheråd sammen med FDM gør fælles front mod den lave reparationsgrænse, fordi det ud fra et samfundshensyn er problematisk, at kun letskadede, nyere biler skrottes.
Læs artiklen

Nu skal der mere til før din bil er totalskadet

Generel forklarende artikel i Politiken om den midlertidige toårige forhøjelse af reparationsgrænsen, der sluttede ved årsskiftet. Artiklen kan læses her:
Læs artiklen

Stor jobeffekt ved højere reparationsgrænse

Håndværksrådet har overvåget reparationsgrænsens indflydelse på målbare parametre og lavede i september 2013 en analyse der indikerer, at den midlertidige forhøjelse af grænsen fra 65 pct. til 75 pct. ville få en gavnlig effekt på antallet af jobs i reparationsbranchen.
Læs artiklen

Og her en nyere klumme om samme emne af Håndværksrådets administrerende direktør Ane Buch:
Læs artiklen

Fjernelse af reparationsgrænsen - en kilde til danske arbejdspladser

Langt hovedparten af autobranchens organisationer har modarbejdet reparationsgrænsen helt fra starten og gik blandt andet sammen om at forfatte et dossier som samler argumenterne for at få fjernet reglen. Afsenderne af publikationen indbefatter udover Dansk Bilbrancheråd, Dansk Autogenbrug (DAG), Dansk Autoglas, Dansk Bil Forhandler Union, Håndværksrådet, Sammenslutningen af Køretøjsbyggere og Autooprettere i Danmark (SKAD) m. fl. Du kan læse dossieret her:
Læs artiklen

Højere grænse for totalskade

FDM foreslår i 2013, at det bør overvejes at undtage de dyre sikkerhedskomponenter fra ordningen og vurdere skaderne, inden man blot skrotter bilen ud fra en procentsats.
Læs artiklen

Her kan du læse den gældende lovgivning, samt se lovgivningens konsekvenser for økonomien og miljøet

Gældende lovgivning



I forbindelse med klager eller tvist, henvises til ankenævnet for biler - www.bilklage.dk

Udviklet af seek4cars.net